Skip to content Skip to footer

Czego wymaga od sklepu internetowego Google Shoping?

Umacniający się pośród użytkowników trend robienia zakupów w internecie powoduje lawinowy rozwój narzędzi wspomagających prowadzenie działalności handlowej poprzez sieć. Kolejnym elementem układanki jest statystyka wyszukiwania, która pokazuje, że potentatem na rynku jest Chrome od Google. Obie informacje mają element wspólny. Łączy je Google Merchant Center.

I. Czym nie jest Google Merchant?

Nie jest Google Merchant zwykły słupem ogłoszeniowym. Dzięki precyzyjności algorytmu wyszukiwania przeglądarki i znanej już ze skuteczności działania platformy AdWords jest narzędziem w pełni skalowalnym, które niezwykle sprawnie można przystosować do własnych oczekiwań.

Popularna przeglądarka, system reklamy kontekstowej i nawyki użytkowników pozwalają docierać o wiele skuteczniej z przekazem promocyjnym do konkretnego, bo spersonalizowanego użytkownika i serwować mu treści oczekiwane.

Merchant Center jest to między innymi odpowiedź części rynku zaangażowanej w handel i usługi na popularność programów do blokowania reklam.

II. Cztery punkty integracji sklepu internetowego z Google Merchant Center

W kolejności są to:
– Konto Google – jedno konto może służyć do obsługi wielu funkcjonalności (w tym Google Zakupy – inna nazwa platformy Merchant Center) – stworzenie konta dla Google zakupy wymaga podania kilku dodatkowych informacji do formularza i potwierdzenia praw do adresu zgłaszanej strony oraz weryfikacja w Google Analytics. Konto Google Merchant musi być też zintegrowane z Google AdWords.

– Optymalizacja struktury i treści strony www do współpracy z centrum biznesowym od Google – wiele z tych prac jest wykonywanych podczas przystosowania serwisu do właściwego odbioru treści przez użytkowników i roboty wyszukiwarek i nazywana jest procesem optymalizacji przeprowadzanym na potrzeby pozycjonowania.

– Jednostka handlowo-sieciowa musi być uzbrojona w certyfikat bezpieczeństwa SSL

Google merchant center wymaga właściwego spreparowania pliku z danymi reklamowanych produktów. Akcję dodania produktów do Merchant Center można zainicjować na trzy sposoby:
a) w wypadku małych jednostek sklepowych można pracę wykonać ręcznie
b) skorzystać z arkuszy Google – dokument przypomina plik znany z Excela; w pełni edytowalny i automatycznie zmieniający dane w wyświetlanych reklamach po każdej aktualizacji
c) zdalne pobieranie – wybrane dane znajdują się w zasobach sklepu i każdorazowo są pobierane przez Google Merchant Center.

Leave a comment