Czy należysz do osób, które odłożyły założenie bloga firmowego, ponieważ praca wydaje się przytłaczająca? Czytaj dalej. Wymagane są pewne przygotowania, ale jeśli zastosujesz się do tej listy wskazówek i porad, prowadzenie bloga zaczniesz szybciej, niż sobie wyobrażałeś.
NAZWA BLOGA FIRMOWEGO
Jak powinien się nazywać blog firmowy?
Wybierz nazwę, która odzwierciedla to, co zamierzasz przekazać, kim jesteś. Możliwości jest wiele, ale nie czekaj z tym do momentu założenia bloga, przemyśl sprawę trochę wcześniej. Warto wziąć pod uwagę nazwę firmy lub produktu w nazwie domeny bądź słowa kluczowe.
BLOG FIRMOWY- PROJEKT
Możesz użyć osobnego narzędzia do blogów, takiego jak WordPress, a możesz także skonfigurować bloga firmowego w CMS. Każdy amator prowadzenia bloga, może z łatwością wskazywać i przeciągać elementy do szablonów i dostosowywać je do reprezentacyjnej całości.
Jednak większość firm ma jasne wytyczne dotyczące ich wizualnego wyglądu i zwykle korzysta z profesjonalnego wsparcia od osoby z doświadczeniem w projektowaniu. Tak aby użyte logo, czcionki i paleta barw zastosowana na stronie, były dostosowane do oczekiwań.
Rozważ, wady i zalety propozycji i zdecyduj jaka opcja, przy zakładaniu bloga firmowego będzie dla Ciebie dobra.
DLA KOGO PISZESZ?
Zawsze staraj się pomagać, edukować i inspirować Twoje czytelnika. Następnie przyjmij za punkt wyjścia ich sytuację, na przykład to, co powoduje, że się martwią, jakie mają oczekiwania, co sprawia, że odnoszą sukcesy zawodowe.
Aby pomóc nam zrozumieć potrzeby czytelników, czyli osób mogących zostać klientami, tworzymy persony.Persona daje możliwość osobom w firmie odpowiedzialnym za marketing, poznanie kupujących, a przez to lepsze dostosowanie marketingu i treści dla nich.
ZRÓB ANALIZĘ SŁÓW KLUCZOWYCH
Prowadzenie bloga firmowego to taktyka, która zwiększa widoczność w wyszukiwarkach, jeśli robisz to dobrze. Zrób listę słów i fraz, a także zastanów się, czego grupa docelowa używa w wyszukiwarkach. Analizę słów kluczowych może przeprowadzić np. specjalista ds. SEO.
Dzięki analizie słów kluczowych, założenie bloga firmowego może wiązać się z lepszą widocznością w wyszukiwarce, a przez to zyskanie przewagi nad konkurentami, którzy nie wykonali tej samej czynności.