W obecnych czasach kalendarz pełni przede wszystkim dwie funkcje takie jak informacyjna i reklamowa. Funkcja reklamowa kalendarza powinna prezentować oraz promować firmę i jej usługi. Ponadto kalendarze reklamowe stały się świetnym sposobem na skuteczną promocję danej firmy.
Współczesne kalendarze książkowe
Niewątpliwie najbardziej eleganckim i praktycznym rodzajem kalendarza jest kalendarz książkowy, który wstępują w formie książki. Otóż kalendarze książkowe pozwalają na uporządkowanie terminarza i zaplanowanie każdego dnia. Z tego powodu stały się one niezbędnym elementem każdego miejsca pracy. Oczywiście mogą z niego korzystać także osoby indywidualne, ponieważ kalendarze książkowe mogą być używane jako książki teleadresowe czy notatniki. Poza tym kalendarze te powinny wyróżniać się zarówno wysoką jakością, jak i elegancką oprawą. Oprawa kalendarza książkowego jest zazwyczaj obszyta i posiada zaokrąglone narożniki. Może być ona również wyposażona dodatkowo tłoczeniem wgłębnym albo wypukłym, jak również posiadać tasiemkę lub gumkę.
Nowoczesne kalendarze firmowe
Kalendarze firmowe dzielą się z reguły na stojące, wiszące oraz listkowe. Kalendarze listkowe, zwane inaczej kieszonkowymi, mają małe rozmiary i mieszczą się w każdym portfelu. Na jednej stronie umieszczany jest kalendarz, a z drugiej strony znajduje się reklama. Z kolei kalendarze stojące, inaczej kalendarze biurowe, wykorzystywane są w biurach. Na ogół przyjmują kształt piramidalny i produkowane są z papieru kredowego. Natomiast kalendarze wiszące posiadają formę jednodzielną i trójdzielną. Kalendarze trójdzielne wyróżniają się dużą powierzchnią reklamową do wykorzystania, gdyż informacje reklamowe zawarte są na główce, stopce czy też pomiędzy kalendariami. Zatem warto zawsze posiadać kalendarze firmowe w swoich biurach.
Kalendarze reklamowe jako doskonały nośnik reklamy
Oczywiście na rynku powstaje coraz więcej nowych kalendarzy, aczkolwiek innowacyjnymi gadżetami są kalendarze reklamowe. Kalendarze te są niezwykle popularne, ponieważ stanowią one doskonały nośnik reklamy. Mianowicie jeśli klient lub kontrahent zostanie obdarowany kalendarzem reklamowym, to wtedy z pewnością firma i jej produkty będą bardziej rozpoznawalne.