W obecnych czasach trudno jest sobie wyobrazić funkcjonowanie biznesu bez obecności w internecie. Jednak samo posiadanie strony jeszcze nie wystarczy. Potencjalni klienci muszą nas w sieci odnaleźć. Dlatego konieczne jest podjęcie działań marketingowych. Tu z pomocą przychodzi system Adwords.
Co to Adwords?
Mówiąc krótko, system Adwors to system reklamowy stworzony przez firmę Google. Najczęściej mamy z nim do czynienia podczas korzystania z wyszukiwarki. Z pewnością każdy zauważył w wynikach wyszukiwania takie pozycje, które opatrzone są adnotacją „reklama”. Właśnie te reklamy emitowane są przez Google Adwords. Jednak same wyniki wyszukiwania to nie wszystko. Adwords pozwala także na reklamowe się w tzn. sieci reklamowej, czyli tysiącach stron internetowych, które emitują reklamy Adwords.
Reklama w wyszukiwarce
Działanie systemu reklamowego Google Adwords jest w zasadzie proste. W pierwszej kolejności należy założyć w systemie konto. Jest to oczywiście bezpłatne. Następnie należy utworzyć kampanię reklamową. Ten proces składa się z kilku kroków. Krok pierwszy to stworzenie treści reklamy. Składa się ona z nagłówka, krótkiej treści oraz adresu www, jaki będzie widoczny w reklamie. Inny słowy, cała treść reklamy to to, co widzimy w wynikach wyszukiwania. To co istotne to to, iż reklama musi być tak przygotowana, aby przyciągała uwagę użytkowników. Naszym celem jest bowiem zwiększenie ruchu na stronie poprzez kliknięcie użytkownika w reklamę.
Kolejnym krokiem jest przypisanie słów kluczowych do reklamy. Mówiąc prosto są to te słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce poszukując określonych informacji, produktów czy usług. Słowa kluczowe należy dobrać bardzo starannie. Najlepiej wcześniej przeprowadzić analizę słów kluczowym, ale ostatecznie reklama Adwords była efektywna.
Reklama Adwords a opłaty
System opłat w Adwords google jest bardzo korzystny dla klienta. Wszystko dlatego, że opłatę ponosi się nie w momencie wyświetlenia się reklamy w wyszukiwarce, lecz dopiero wówczas kiedy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie w ten sposób na stronę internetową. Daje to zatem ogromne możliwości planowania kampanii reklamowej. Co ważne, w każdym momencie trwania kampanii w systemie Adwords Google daje nam możliwość jej optymalizacji i wprowadzania zmian. To kolejna możliwość skutecznego kontrolowania budżetu.
Istotne jest także to, iż system ten jest dostępny dla każdego. W tym nawet dla małych firm. Wszystko dlatego, iż kampanię można stworzyć już przy naprawdę niewielkich środkach finansowych.