Skip to content Skip to footer

Jak wynająć lokal biurowy w Katowicach?

Wynajęcie lokalu biurowego nie stanowi większego problemu. Zapotrzebowanie na tego typu lokale spowodowało gwałtowny rozwój centrów biznesowych oferujących gotowe biura na wynajem lub lokale do adaptacji. Ważne jednak jest, by biuro było dopasowane do potrzeb firmy.

Kryteria wyboru lokalu na biuro

Planując wynajęcie lokalu na biuro trzeba przede wszystkim brać pod uwagę charakter działalności firmy. Inne kryteria musi spełniać biuro przeznaczone do przyjmowania klientów, a inne przeznaczone tylko dla pracowników. W tym pierwszym przypadku musi być dodatkowe pomieszczenie przeznaczone do obsługi klienta.

Wielkość biura powinna być dopasowana do potrzeb firmy. Nie ma sensu wynajmowanie lokalu o powierzchni 100 m2, jeżeli będzie pracowało w nim 3 pracowników. Biuro nie może być również zbyt mało, bo wtedy pracownicy będą ciągle na siebie wpadać i wzajemnie sobie przeszkadzać.

Bardzo istotnym elementem jest lokalizacja. Szukając biura do wynajęcia w Katowicach należy brać pod uwagę dogodny dojazd zarówno dla klientów, jak i pracowników. Ważny jest także usytuowany w pobliżu parking. Mniejsze znaczenie ma, czy biuro do wynajęcia będzie mieściło się w centrum Katowic, czy na terenie jednego z wielu parków biznesowych.

Jaki standard powinno mieć biura do wynajęcia w Katowicach

Na standardzie biura nie warto oszczędzać, bo tworzy ono wizerunek firmy, więc wyposażone powinno być z gustem. Stylizowane meble lub antyki doskonale sprawdzą się w kancelariach notarialnych i prawniczych, natomiast firmy informatyczne powinny postawić na nowoczesność.

Bardzo istotną kwestią jest wyposażenie biura w infrastrukturę. Klimatyzacja, linia telefoniczna, dostęp do Internetu to niezbędne minimum. Dodatkowo warto zadbać o całodobowy monitoring i usługi firmy ochroniarskiej.

Wysoki standard reprezentują przede wszystkim centra biznesowe w Katowicach oferujące biura do wynajęcia. Dodatkowo oferują recepcję, pomieszczenia socjalne dla pracowników.

Jak wynająć biuro w Katowicach?

Oczywiście można zrobić to samodzielnie przeszukując setki ofert na portalach ogłoszeniowych. Ten sposób jest jednak bardzo czasochłonny. Praktyczniejszym rozwiązaniem jest zlecenie tej usługi jednemu z wielu biur pośrednictwa nieruchomości. To wtedy pośrednik nieruchomości dokona pierwszej selekcji i wybierze najkorzystniejsze oferty przedstawiając plusy i minusy każdej z nich.

Zlecenie usługi pośrednikowi nieruchomości wymaga dość dokładnego określenia potrzeb w zakresie lokalizacji, powierzchni lokalu, standardu oraz wysokości miesięcznego czynszu.

Znalezienie odpowiedniego lokalu do wynajęcia na biuro nie stanowi obecnie żadnego problemu zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i w mniejszych miejscowościach.

Leave a comment