Skip to content Skip to footer

Marketing internetowy w social mediach

Działania reklamowe prowadzone w internecie ograniczają się nie tylko do *pozycjonowania strony WWW i do wykupywania reklam Google AdWords. Ogromny potencjał reklamowy mają również media społecznościowe, które dynamicznie się rozwijają i pozwalają pozyskać wielu nowych klientów niskim kosztem.

Czym są social media?

Social media to inaczej media społecznościowe, czyli platformy, które dają ich użytkownikom możliwość do tworzenia i dzielenia się treściami. Istnieje wiele popularnych platform, jednak wszystkie odznaczają się podobnymi cechami. Każdy użytkownik tworzy indywidualne i unikalne konto, przy którego pomocy może wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami sieci. Do najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce zalicza się Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Tik-Tok oraz LinkedIn.

Podstawy marketingu w mediach społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych może przebiegać na kilku różnych płaszczyznach. Przede wszystkim platformy te dają marketerom dostęp do społeczności ludzi, wśród których można z łatwością targetować potencjalnych klientów. Liczne artykuły marketingowe przekonują, że rozpoznanie grupy odbiorców reklamowy to podstawa. Do potencjalnych klientów można docierać za pomocą płatnych reklam lub z wykorzystaniem organicznych zasięgów dzięki publikowaniu angażujących użytkowników treści.

Reklamy w social mediach

Płatne reklamy w mediach społecznościowych są wkomponowywane w treści w taki sposób, aby przeciętny użytkownik nawet nie zauważył, że patrzy właśnie na reklamę. Bardzo ważna jest więc optymalizacja płatnego przekazu reklamowego pod kątem wizualnym. Media społecznościowe opierają się bowiem właśnie przede wszystkim na tej drodze komunikacji. Dzięki zaawansowanym narzędziom do projektowania kampanii reklamowej możliwe jest łatwe określenie, do kogo dotrze dana reklama.

Organiczne zasięgi w social mediach

Specjalistyczny blog marketingowy przedstawia sprawdzone strategie budowania pozycji marki w mediach społecznościowych. Przede wszystkim należy publikować angażującą użytkowników treść, która pozwoli uzyskać reakcje w postaci polubień, udostępnień oraz komentarzy. Artykuły marketingowe przedstawiane przez blog marketingowy wskazują na ważną rolę, jaką w prowadzeniu strony w social mediach gra regularność.

Leave a comment