Marketing jest bardzo charakterystyczną branżą, w której zakres działalności, a więc też wykonywanych zadań, jest niewyobrażalny dla zwykłego człowieka. Tak złożoną działalnością trzeba sprawnie zarządzać, zwłaszcza że powszechna jest w tej branży praca zdalna. Dlatego też sercem wielu firm związanych z marketingiem jest system CRM.
Czym jest system CRM?
CRM (Customer Relationship Management) to platforma online, dzięki której możliwe jest kompleksowe zarządzanie wszelkimi zadaniami, które wykonywane są w formie, a do tego jest ona też platformą komunikacji pomiędzy przełożonymi pracownikami i klientami.
Na rynku istnieje wiele systemów CRM, jednak te stosowane przez branżę marketingu są najczęściej bardzo złożone, z racji na złożoność działań toczących się w takich firmach.
System CRM dla branży marketingu a komunikacja z zespołem i klientami
W branży marketingu niezwykle ważna jest przede wszystkim sprawna komunikacja z klientami i natychmiastowa reakcja na ich pytania, prośby i sugestie. System crm posiada wbudowane różne moduły komunikacyjne, w tym komunikatory. Daje on też możliwość wysyłania wiadomości e-mail – zarówno do pojedynczych klientów, jak też i całych ich grup.
Systemy CRM stosowane w tej branży muszą też zapewnić sprawną kolaborację, gdyż wiele zadań w marketingu musi być wykonywanych przez wiele osób, z których każda odpowiada za pewien etap wykonania zlecenia. Konieczne jest więc między innymi wspólne tworzenie dokumentów, dysk on-line, kalendarz, system powiadomień dotyczących statusu danego zadania, który informuje też o zmianach i opóźnieniach, a także wiele innych narzędzi do pracy zespołowej.
CRM a prowadzenie działań marketingowych dla klienta
Kampanie marketingowe są niezwykle złożone, wymagając często korzystania z bardzo wielu narzędzi, a do tego muszą one być na bieżąco monitorowane.
System CRM dla marketingu pozwala połączyć platformę z różnymi zewnętrznymi usługami i narzędziami, dzięki czemu uzyskuje się centrum zarządzania, z którego można przeprowadzić praktycznie całą kampanię, a także monitorować jej efekty. System CRM dla tej branży powinien być wyposażony przede wszystkim w funkcje zaawansowanej i przejrzystej wizualizacji danych, która jest fundamentem współczesnego biznesu, zaoszczędzając sporo czasu i nerwów.
Na rynku dostępne są różne systemy, które posiadają elastyczne plany i można w ich ramach wybrać te narzędzia, które rzeczywiście będą wykorzystane, tak więc nie da się jednoznacznie określić zakresu cenowego takiej usługi. Większość takich systemów oferuje też co najmniej miesięczny okres próbny, pozwalający się zapoznać z ich pełną funkcjonalnością zupełnie bezpłatnie.