Jednym z głównych wyzwań, z którym muszą zmierzyć się początkujący przedsiębiorcy, jest zdobycie rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Od czego jest jednak marketing i kampanie reklamowe? Według badań ekspertów najskuteczniejszą formą promocji jest reklama w Internecie.
Szacuje się, że już niemal 25 milionów osób w Polsce to aktywni użytkownicy Internetu. Co więcej, dla ogromu społeczeństwa Internet jest jednym, wielkim, wirtualnym centrum handlowym. Czynnością, którą użytkownicy Internetu najczęściej wykonują w Sieci to, oprócz rozrywki i nauki, nic innego jak właśnie zakupy. Jest to wystarczający powód do tego, aby nowi przedsiębiorcy zainwestowali w stworzenie reklam internetowych.
Jakie są rodzaje reklamy internetowej?
Internet oferuje nowym przedsiębiorcom, którym zależy na zdobyciu rozpoznawalności, różne rodzaje reklamy. Do zdecydowanie najpowszechniejszych typów reklamy należy reklama kontekstowa, która może przybrać różną formę – graficzną lub występować w postaci wideo. Reklamę kontekstową bardzo łatwo jest rozpoznać. Najczęściej po tym, że wyświetlają one treści podobne do tych, który były wcześniej wyszukiwane przez danego użytkownika Sieci.
Kontekstowa reklama internetowa jest z pewnością tą, która wiedze prym popularności wśród różnych typów reklam. Nie można jednak zapominać o pozycjonowaniu strony internetowej, która jest reklamą zyskującą coraz większe grono zainteresowanych.
Bez względu jednak na to, w jaki sposób przedsiębiorca zdecyduje się reklamować swoje produkty czy usługi w Internecie, musi pamiętać, że jego firma najpierw powinna znaleźć w sieci swoją własną wirtualną siedzibę, do stworzenia której należy podejść z ogromnym zaangażowaniem. Czasami strona Internetowa danej firmy już sama w sobie jest świetną reklamą w Internecie.
Reklama w Internecie a reklama w innych mediach
Czy reklama internetowa jest skuteczniejsza niż te zamieszczone w innych mediach, na przykład w telewizji? Badania pokazują, że zdecydowanie tak. Trudno jest bowiem przykuć uwagę potencjalnego klienta do danego produktu podczas oglądania filmu. Dla większości osób przerwy reklamowe podczas oglądania telewizji są tak irytujące, że stanowią idealny pretekst do tego, aby zmienić kanał na inny.
Z kolei reklama w Internecie nie jest tak nachalna, a mimo to okazuje się być zdecydowanie skuteczniejsza. Być może w tym tkwi jej sekret – nie zabiera potencjalnym klientom tak dużo ich cennego czasu i pojawia się w momencie, kiedy klient naprawdę tego potrzebuje, oferując mu dokładnie to, czego szukał.