Rok trwa 365 dni, co cztery lata wypada rok przestępny a w IV w n.e. zaczęto dzielić go na miesiące i na dni. Nic tak dokładnie nie rozpisuje całego roku jak kalendarz. Dlatego też kalendarze od dawien dawna są tak bardzo przydatne. Są one doskonałymi organizatorami pracy, w szczególności kalendarze książkowe.
Jakie mamy kalendarze?
Samych rodzai kalendarzy jest bardzo dużo. Kalendarze są ścienne, wspomniane już książkowe, kieszonkowe, na biurko. Kalendarze są wiszące, stojące, takie, które spełniają rolę notatnika. Dzisiaj trudno wyobrazić jest sobie dzień czy tydzień bez kalendarza, bardzo szybko traci się orientację czasu, gdy nie korzysta się z kalendarza. Kalendarze w każdej formie, bardzo często spełniają rolę reklamowych gadżetów. Kalendarze reklamowe, kalendarze firmowe informują, reklamują a także są bardzo funkcjonalnymi gadżetami.
Notatniki i organizatory pracy
Kalendarze książkowe to kalendarze, które pomagają doskonale zorganizować pracę. Tego typu kalendarze najczęściej występują w formie reklamowej. To w takich kalendarzach można zawrzeć jak najwięcej informacji i treści reklamowych. Poprzez różnego rodzaju wstawki, na okładkach, na stronach głównych czy wreszcie na tasiemkach reklamuje się firmy i ich produkty i usługi. Kalendarze firmowe to kalendarze spersonalizowane, informujące i reklamujące. Dodatkowo takie kalendarze doskonale pomagają zorganizować wszelkiego rodzaju prace i nie zapomnieć o ważnych spotkaniach czy wydarzeniach.
Różne rodzaje kalendarzy książkowych
Kalendarze książkowe mają różne wymiary i różne okładki. Produkowane są w formatach A4, A5, B5 czy B6, okładki są proste, gładkie, zdobione, tekturowe, kartonowe lub skórzane. W ofercie kalendarzy książkowych zawsze można znaleźć odpowiedni model dla siebie i zawsze można zlecić na tego typu kalendarzach bardzo ciekawą i oryginalną reklamę. Kalendarze reklamowe w formie książek czy notatników mają bardzo dużą powierzchnię reklamową, którą można bardzo rozsądnie i ciekawie zagospodarować. Treści reklamowe najczęściej umieszczane są na stronie głównej, na okładce i wewnątrz takiego kalendarza. Dzięki treściom reklamowym kalendarz taki staje się kalendarzem w pełni spersonalizowanym i przypisanym do danej firmy.Osoby korzystające z takiego kalendarza mają możliwość reklamowania danej firmy każdego dnia i w każdym miejscu.