Google Tag Manager to narzędzie, które pozwoli osobom zajmującym się marketingiem w sieci, na rozplanowanie efektywnej kampanii marketingowej i lepsze wyniki. Może też przyspieszyć działanie strony i usprawnić jej funkcjonowanie. Google Tag Manager – jak rozpocząć z nim pracę? Google Tag Manager WordPress – jak zainstalować?
Co robi Google Tag Manager? Jak zacząć pracę z narzędziem?
Google Tag Manager to narzędzie zbierające informacje o wszystkich stronach, na jakich umieścimy potrzebny kod. Na narzędzie składają się śledzące tagi, analityczne kody, kody HTML i kody JavaScript. Zawarte są one w tzw. kontenerze Google Tag Manager, który tworzymy na początku użytkowania narzędzia.
Google Tag Manager to narzędzie darmowe, dostępne dla wszystkich. Zacząć pracę powinniśmy By zainstalować je na naszej stronie wystarczy zamieścić kawałek kodu JavaScript, tuż pod znacznikiem body. Kod ten zwany jest właśnie kontenerem. Dzięki temu, narzędzie będzie mogło uruchomić skrypty w panelu sterowania.
Sami ustalamy reguły, tj. polecenia, które mówią Tag Manager’owi, kiedy ma wczytać potrzebny skrypt. Możemy zarządzać użytkownikami, np. szef (mając funkcję view, edit and manage) będzie mógł wprowadzać zmiany, a szeregowy pracownik (z funkcją view only) będzie mógł tylko odczytywać dane, a nie zmieniać je.
Google Tag Manager WordPress – jak zainstalować narzędzie w naszej witrynie?
Google Tag Manager to narzędzie, które może być też wykorzystane w przypadku stron WordPress. Zintegrować możemy je ręcznie, tworząc nowy motyw potomny. Następnie należy skopiować header.php z folderu rodzica, otworzyć i tam wkleić odpowiedni kod.
Innym sposobem na wdrożenie narzędzie do witryny WordPress jest wtyczka Insert Headers bądź Footers. To rozwiązanie stosunkowo szybkie i łatwe, ale należy uważać na ewentualne luki we wtyczce. Mogą one ułatwić umieszczenie złośliwego kodu, który np. zmieni treść bądź będzie automatycznie przekierowywał na inną stronę.
Istnieje też osobna, dedykowana wtyczka google tag manager for WordPress. Wystarczy ją pobrać, zainstalować i otworzyć, a następnie kliknąć ustawienia. Trzeba będzie wpisać ID naszego kontenera (trzeba go, rzecz jasna, najpierw założyć, wchodząc na witrynę marketingową Google’a). Nowe tagi można będzie dodawać za pomocą narzędzia Google Analytics.