CTA marketing w ostatnich latach stał się bardzo popularny. Ma on niemalże niezwykłe właściwości, które sprawiają, że użytkownik podejmuje określone działania, takie jak między innymi zamówienie towaru, zasubskrybowanie strony internetowej, bądź pobranie określonego linku.
Czym jest CTA marketing?
Pod hasłem CTA kryje się hasło Call to Action, które w tłumaczeniu oznacza „wzywaj do działania”.
CTA marketing określa wszystkie elementy i działania, które mają zmusić użytkownika do podjęcia odpowiedniego zadania, tudzież kliknięcia. Mogą to być między innymi obrazki, bądź odnośniki tekstowe. Ważne jest jednak, aby dany przycisk spełniał określone funkcje. Pozwolą one odnieść pożądany sukces.
Odnieś sukces, dzięki CTA marketing!
Przycisk CTA absolutnie musi spełniać odpowiednie funkcje oraz charakteryzować się pewnymi cechami. Tylko dzięki temu, CTA marketing przyniesie sukces.
Po pierwsze – dobra widoczność
Przycisk CTA przede wszystkim musi być umieszczony w miejscu, w którym będzie widoczny. Nie wolno go umieszczać w takiej lokalizacji, która sprawi, że użytkownik będzie szukał przycisku w nieskończoność. Nieodpowiednie umieszczenie go sprawi, że potencjalni klienci szybko zniechęcą się i nie podejmą działań.
Należy nadmienić, że przycisk powinien posiadać większą czcionkę, a także kontrastującą barwę.
Po drugie – krótkie hasło
Przycisk Call to Action – jeśli jest tekstowy – musi charakteryzować krótkim hasłem. Najlepiej, jeśli będzie zawierało ono maksymalnie do trzech słów. Oprócz tego, ważne jest, aby słowa były proste i klarowne, tak aby każdy mógł je zrozumieć. Co więcej, rzeczone hasło musi odzwierciedlać to, co kryje się za przyciskiem. Mowa między innymi o hasłach „zobacz więcej”, „zamów”, „dodaj do koszyka”, „subskrybuj” i tym podobne.
Po trzecie – postaw na CTA Facebook!
Jednym z najbardziej popularnych przycisków CTA jest przycisk Facebook. Jak sama nazwa wskazuje – przekierowuje on na wspomniany portal społecznościowy, na konkretnego fan page’a. Umieszczenie CTA Facebook na blogu lub stronie internetowej sprawia, że ruch na portalu znacząco wzrasta, a internauci częściej klikają polubienia.
Oprócz tego, przycisk Facebook sprawia, że użytkownicy chętniej przeglądają to, co znajduje się na nim, udostępniają posty oraz komentują je. W ten sposób zwiększa się aktywność na fan page’u.