Posiadanie własnej strony internetowej stwarza bardzo wiele możliwości do tego, aby poszerzyć działalność swojej firmy o obsługę zleceń płynących od użytkowników z sieci. Jednak, aby wiedzieć, czy inwestowanie w stronę oraz reklamę internetową ma w ogóle sens – konieczna jest przynajmniej podstawowa analityka internetowa.
Analityka internetowa – dowiedz się czegoś więcej o użytkownikach
Czasem wystarczy już samo podpięcie pod stronę darmowych i popularnych narzędzi analitycznych po to, aby dowiedzieć się czegoś więcej o osobach, które odwiedzają naszą stronę. Jednak, to właśnie profesjonalni analitycy internetowi są w stanie z wielu danych wysnuć wnioski, a także rekomendacje co do dalszych działań, jakie mogą być prowadzone. Analityka marketingowa to szeroki dział, dzięki któremu można na bieżąco sprawdzać, czy uzyskiwany jest zwrot z inwestycji na reklamę, a także można pozyskiwać informacje o tym, jakie produkty z oferty cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników.
Co jeszcze mogą nam powiedzieć analitycy internetowi na temat naszej strony?
Podstawową kwestią jest liczba użytkowników, jaka w danej jednostce czasu odwiedza naszą stronę. Możemy też dowiedzieć się, jak bardzo nasza strona jest angażująca poprzez informację o czasie, jaki średnio spędzają użytkownicy na stronie. Jeśli nasza strona posiada zakładki – analityka marketingowa może polegać na analizie tego, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po stronie, a także można będzie wyłonić tę zakładkę, która jest najpopularniejsza. Ustawiając dodatkowo śledzenie konwersji na stronie można na bieżąco sprawdzać, w jaki stopniu realizowany jest cel, który sobie założyliśmy.
W analityce marketingowej ważne jest też to, skąd pochodzą odwiedzający nas użytkownicy
Analityka internetowa pozwala także sprawdzić, z jakich źródeł trafiają do nas użytkownicy: a więc czy wchodzą na stronę z wyszukiwarki (tutaj możemy sprawdzić jaki ruch generuje na przykład usługa pozycjonowania strony), linków sponsorowanych, bezpośrednio wpisując url na pasku adresu w przeglądarce, a może są to użytkownicy, którzy kliknęli na jakiejś innej stronie w odsyłacz linkujący do naszej strony. Możemy też uzyskać informację o tym, ile użytkowników trafiło na stronę z mediów społecznościowych. Dodatkowo, bazując na wiedzy analityków internetowych można dowiedzieć się, jakie zapytania do wyszukiwarki były wpisywane przez użytkowników, którzy następnie wybrali naszą stronę z wyników wyszukiwania, jakie im się wyświetliły. Prowadząc na bieżąco analitykę marketingową można dowiedzieć się bardzo wielu interesujących rzeczy.