Skip to content Skip to footer

Google Tag Manager – jeden z kluczowych elementów niezbędnika blogera

Blogowanie jest dziś niezwykle popularne i jest ono nie tylko sposobem na dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, ale także elementem wielu lukratywnych biznesów, dla których blog jest ważnym kanałem sprzedaży produktów i usług, bądź też narzędziem marketingu afiliacyjnego. Zarządzanie blogiem jest jednak skomplikowane, a wiele działań tradycyjnie wiązało się z koniecznością interwencji informatyka. Problemy te jednak mogą należeć dziś do przeszłości, jeżeli skorzysta się z narzędzia, jakim jest Google Tag Manager.

Czym jest Google Tag Manager i do czego przydaje się na blogu?

Zdecydowana większość blogerów nie jest specjalistami IT i nie potrafi wprowadzać zmian w kodzie strony, co wymaga znajomości języków HTML, CSS i JavaScript. Brak możliwości wprowadzania takich zmian samodzielnie wiązałby się z ogromnymi stratami, gdyż blog jest niczym żywy organizm, który reagować musi na otoczenie w czasie rzeczywistym, a na usługi informatyka nie tylko trzeba czekać, ale także są one kosztowne.

Google stworzyło swoje narzędzie Tag Manager dla każdego, kto pracuje w branży e-commerce i marketingu, jednocześnie nie będąc specjalistą IT. Google tag manager umożliwia skonfigurowanie na stronie między innymi rozwiązań takich, jak Google Analytics czy Facebook Pixel, które wymagają wprowadzania natychmiastowych zmian, a do tego trzeba je na bieżąco analizować, co jest niezwykle trudne w przypadku umieszczania ich kodu w kodzie strony.

Tag Manager zakończył liczne problemy użytkowników, którzy zdecydowali się z niego korzystać, w tym przede wszystkim blogerów.

Tag Manager – cenne narzędzie marketingu afiliacyjnego

Blogerzy bardzo często zarabiają na afiliacji, a zdecydowana większość blogów – prędzej czy później – zacznie w ten sposób zarabiać na sienie i swoich twórców. Wiele ze stron od samego początku przemyślanych jest jako narzędzie do marketingu afiliacyjnego.

Tag Manager umożliwia błyskawiczną instalację kodów sieci afiliacyjnych, a także samodzielne wdrożenie wielu rozwiązań i narzędzi w zakresie analityki. Co ważniejsze, Tag Manager umożliwia też pozbycia się bałaganu, umożliwiając śledzenie analityki z jednego wygodnego panelu, w którym to poszczególne informacje są dokładnie posortowane i zwizualizowane w nowoczesny i przejrzysty sposób.

Google Tag Manager to narzędzie, które posiada tyle możliwości, że wiele osób nie może nadziwić się jego dostępności za darmo. Dlatego też każdy bloger powinien się z nim zaznajomić, co wcale nie wymaga zastosowania specjalistycznej wiedzy

Leave a comment