Skip to content Skip to footer

CV – najlepsza reklama

Sformatowany życiorys, znany po prostu jako CV, to dokument, który wielu z nas tak już spowszedniał, że nie doceniamy jego niezwykłej roli. A tymczasem dobre CV jest naszą najlepszą reklamą i to nie tylko w procesie rekrutacji. Nie chodzi tu jedynie o zawartość dokumentu, ale również o to czy jest to profesjonalne CV, czyli sformatowane zgodnie z zasadami, które promują firmy doradztwa zawodowego.

Trzeba dobrze sprzedać


Może nie brzmi to najlepiej, jednak proces poszukiwania dobrej pracy sprowadza się w dużej mierze do tego, że musimy przekonać pracodawcę (często będzie to jedynie jego przedstawiciel), do tego, że warto kupić nasze umiejętności. Do tego właśnie potrzebne jest nam dobre CV. Bez dobrego CV trudno wyobrazić sobie rekrutacyjny sukces.
Pisanie CV, które da nam przewagę nad konkurentami nie jest wprawdzie łatwe, ale istnieje wiele wskazówek dotyczących tego co powinno się w nim znaleźć. Oprócz danych kontaktowych i opisu doświadczeń zawodowych i edukacyjnych ważne miejsce zajmują tam dodatkowe informacje, które z pozoru mogą się nam wydawać błahe. Tymczasem tworzenie CV, które zrobi wrażenie na rekruterze polega właśnie na tym, by wykorzystać możliwości, jakie daje przekazanie tych dodatkowych informacji.

Profesjonalnie wyglądające CV


Firmy prowadzące doradztwo zawodowe takie jak Kreatorzy Kariery podpowiadają nam jak stworzyć profesjonalne CV. Zgodnie z ich wytycznymi ważne są nie tylko kwestie merytoryczne – związane z naszą wiedzą i doświadczeniem – ale również pozostałe informacje, dotyczące naszych zainteresowań. To właśnie te informacje są w stanie zasygnalizować rekruterom jaką jesteśmy osobą, jaki jest nasz charakter i jakiego rodzaju pracownikiem mamy szansę zostać.
Dobre CV to nie tylko treść, ale również atrakcyjna forma. Atrakcyjna, czyli taka, która pozwala na błyskawiczne zapoznanie się z najważniejszymi informacjami. Dlatego pisanie CV warto zacząć od wyboru informacji, jakie chcemy przekazać w pierwszej kolejności.

Dostosowane CV


Często powtarzanym błędem jest rzadkie pisanie CV. Może się to wydawać zaskakujące, ale firmy doradztwa personalnego nie pozostawiają nam w tej kwestii złudzeń. O ile nasze doświadczenie zawodowe i edukacja nie muszą się zmieniać, o tyle tworząc CV musimy pamiętać o tym, że powinno być odpowiednio sformatowane. Co to znaczy? Musimy je dostosować do odbiorcy, jego potrzeb i możliwości.
Profesjonalne CV będzie zawierało te informacje, które mogą zainteresować pracodawcę. Każdy z nas ma wiele zainteresowań, możemy się nimi chwalić w CV, ale spośród nich powinniśmy wybrać te, które mogą się okazać ciekawe dla rekrutera. Nie znaczy to, że powinniśmy zmyślać zainteresowania. To gorsze niż nie wpisanie tych przydatnych w danym zawodzie.

Tworzenie CV nie jest trudne, jednak na początek warto zapoznać się z popularnymi wzorami dokumentów. Dzięki temu oswoimy się z formułą profesjonalnego CV i łatwiej w przyszłości stworzymy własne, w pełni spersonalizowane.