Różne formaty, kolory, zróżnicowana treść, mniej lub bardziej bogata grafika – funkcjonujące w naszym otoczeniu kalendarze odmierzają czas naszego życia. Czy ma więc znaczenie fakt ich różnicowania, personalizowania? Czy silenie się na oryginalność ma sens? Dla spełnienia podstawowej funkcji wygląd nie ma żadnego znaczenia. Jeśli jednak kalendarze książkowe producent zaopatrzy w treści związane z konkretną firmą, to kalendarz zamienia się w narzędzie marketingowe najwyższej klasy.
Kalendarze książkowe standardowe i personalizowane
W standardzie spotykamy kalendarze książkowe najczęściej w formatach A4, A5, A6, B5. Okładki kalendarzy wykonuje się z tektury lub tworzywa sztucznego. Ich podstawową zawartością jest kalendarium, czyli zapis roku z podziałem na dni, tygodnie, miesiące. Dodatkowo spotyka się podział na kwartały, a w przypadku dni na kolejne godziny.
W standardzie są też strony na notatki oraz informacje teleadresowe.
Kalendarze personalizowane, czyli indywidualizowane mają przede wszystkim odmienną grafikę – zdjęcia, rysunki czy teksty na okładkach, wklejkach i wyklejkach są traktowane jako powierzchnia reklamowa. Taką powierzchnią mogą być także wstążki do zaznaczania miejsca (zakładki).Tworzący na zamówienie personalizowane kalendarze książkowe producent proponuje także złocenia lub posrebrzanie brzegów stron, gumkę do zamykania, wzmocnienie rogów metalowymi okuciami, nadruk imienia i nazwiska użytkownika kalendarza.
Specyficzną formą personalizacji jest także zamawianie specjalnych opakowań do kalendarzy.
Kalendarze książkowe w roli narzędzia reklamowego
Zamawianie kalendarzy reklamowych to sprawdzony sposób na zintensyfikowanie działań marketingowych. Wystarczy wyobrazić sobie jaką frajdę mają obdarowani kalendarzem pracownicy lub kontrahenci, gdy na eleganckiej oprawie obok logo firmy zobaczą nadruk ze swoim nazwiskiem. Każdy, kto dostanie taki funkcjonalny gadżet przygotowany w tej formie zachowa darczyńcę, czyli firmę we wdzięcznej pamięci a każdorazowe sięgnięcie po kalendarz będzie mu o firmie przypominać. Można wnioskować, że takie przywiązanie do marki zaowocuje powrotem do firmy przy okazji kolejnego planu zakupu oraz poleceniem produktu znajomym czy rodzinie.
Warto wiedzieć, że każdy producent kalendarzy może mieć w swojej ofercie jeszcze inne rozwiązania dotyczące elementów personalizujących.
Gdzie zamówić kalendarze książkowe dla firmy?W poszukiwaniu ofert i wykonawcy usługi najlepiej jest przeszukać zasoby Internetu. Niemal każdy producent kalendarzy reklamowych umieszcza tu swoje oferty. Tą drogą można także dokonać zamówień, przesłać lub zatwierdzić projekt, dokonać płatności.
Wykonujący kalendarze producent będzie potrzebował danych dotyczących firmy, w tym zdjęć, plików z logo, haseł reklamowych. Możliwe jest przesłanie własnego projektu grafiki.Można także zlecić agencji reklamowej drukującej kalendarze usługę kompleksową – sesję fotograficzną, wymyślenie haseł czy sloganów reklamowych, wykonanie projektu logo, zredagowanie tekstów o firmie i jej produktach, a następnie wykonanie projektu kalendarza i jego druk.