Reklama podobnie jak inne dziedziny życia przeszła w ostatnich latach istotną metamorfozę. Jej skutki najlepiej widać w internecie, gdyż tam takie gałęzie reklamy jak pozycjonowanie stron przeżywają prawdziwy renesans.
Jakie formy reklamy wyparło pozycjonowanie stron internetowych?
Na pewno papierowe ulotki i billboardy, bez których wcześniej nie
wyobrażano sobie żadnej kampanii promocyjnej. Miejsca pozycjonowaniu internetowemu musiały również ustąpić tradycyjne ogłoszenia w gazecie i telewizyjne spoty. Stały się one mało skuteczne i nie docierały do młodych konsumentów. Pozycjonowanie stron przez internet obniżyło rangę tradycyjnej mówionej reklamy. Kontakt twarzą w twarz z klientem przestał przynosić widoczne rezultaty.
Jakimi narzędziami pozycjonowanie stron przyciągnęło nowych klientów?
Przede wszystkim tym, że efekty jego działalności widoczne są od zaraz. Wyszukiwarki internetowe to coś, co ułatwia wszystkim życie. Wystarczy wpisać daną frazę, by otrzymać mnóstwo wyników. To znacznie ułatwia lokalizację firmy czy usługi, którą pragnie się odnaleźć. W pozycjonowaniu internetowych stron najlepsze jest to, że można to robić po kosztach i nie trzeba zmarnować ani minuty. Wystarczy wynająć kogoś, kto zrobi to za nas. Pozycjonowanie stron jest oparte całkowicie na urządzeniach cyfrowych i multimedialnych, co znacznie poszerza jego zasięg. Dzięki temu zainteresowanie odbiorcy staje się nieco łatwiejsze, a rozwój firmy nie zajmuje już tyle czasu, co dawniej, kiedy nie było komputerów.
Pozycjonowanie stron a korzyści wizerunkowe
Niewątpliwie promowanie firmy za pomocą internetu takowe stwarza. W końcu dawniej przyciągnięcie takowej liczby zainteresowanych naszymi usługami naraz graniczyłoby z cudem. Poza tym internet dociera do coraz mniej znanych zakątków, więc to okoliczność sprzyjająca. Pozycjonowanie stron w sieci to narzędzie, które jest niczym lep na muchy, bo pozwala przyciągnąć nową klientelę, którą łatwiej przekonać do oferowanych usług.
Żadna szanująca się firma nie może zlekceważyć pozycjonowania stron w internecie, bo byłby to rodzaj zawodowego i branżowego seppuku. Bez reklamy internetowej jej image i oddziaływanie w środowisku lokalnym byłoby znikome. Nic więc dziwnego, że inwestycja w pozycjonowanie internetowe to teraz konieczność dziejowa.