Wśród rosnącej konkurencji w każdej branży na pozycję najważniejszą wysuwa się jakość. Większość producentów zaczyna lub już dawno zdało sobie sprawę, że to, jak wygląda ich produkt ma zdecydowanie największe znaczenie. Istotne są oczywiście wszystkie inne aspekty, ale biorąc na przykład kilka księgarni i jedną i tą samą książkę – czym sprzedawca może skusić? No właśnie – opakowaniem!
Copacking – co to takiego?
Stosunkowo od niedawna na rynku powstała nowa nisza, w której rozwijają się firmy zajmujące co packingiem. Jest to jakościowe pakowanie towarów, które na przykład przyszły do firmy w jednej paczce zbiorczej. Teoretycznie każdy producent mógłby sam wykonywać czynności związane z pakowaniem, ale wiązałoby się to z posiadaniem sprzętów, z zatrudnianiem odpowiednio wykwalifikowanych ludzi oraz z szeregiem kosztów stałych takich jak konserwacja, szkolenia bhp i wiele, wiele innych. Bardzo szybko powstało więc coś, co można w tym celu wykorzystać omijając wszelkie tego typu problemy – firmy zajmujące się tylko copackingiem. Obie strony w takiej sytuacji wygrywają – producent nie musi zajmować się dodatkowym działem, a firma zewnętrzna zyskuje zlecenie, dzięki któremu funkcjonuje.
Kiedy co packing jest potrzebny najbardziej?
Wiele jest sytuacji, w której pakowanie wysyłanych produktów stanowi ważne zadanie. Tak naprawdę może to być zlecenie stałe od firm, które posiadają sklepy internetowe i chcą swój czas spożytkować na czymś innym niż pakowanie, które zabiera naprawdę dużo czasu jeśli ma być zrobione porządnie.
Są jednak sytuacje wyjątkowe, na przykład coroczne pakowanie upominków dla swoich kontrahentów. W takiej sytuacji firma kupuje, dla przykładu kilka skrzynek owoców i pudło słodyczy, określa co ma się znaleźć w ozdobionym koszu i wysyła towar do firmy zewnętrznej z pełną instrukcją. Pakowanie towarów może być zajęciem mocno kreatywnym, dlatego często przed faktycznym spakowaniem paczek następuje kilkudniowa wymiana korespondencji, w której proponowane i analizowane są różnego rodzaju projekty. Ten, który odpowiada producentowi i okazuje się być też najkorzystniejszy cenowo wygrywa i cały proces może się zacząć.
Pakowanie produktów to zajęcie pełnoetatowe, dlatego wartość tego rodzaju firm zdecydowanie w ostatnich latach wzrasta. Jakość i dobry stosunek do klienta to podstawa. Jeśli to pominiemy i pójdziemy na skróty bardzo łatwo wyprzedzi nas ktoś inny.